Inconștientul – Tehnici de accesare a minții inconștiente

Facebookgoogle_pluslinkedinmail
Inconștientul este partea genială din fiecare muritor … spunea Lucian Blaga. Dar să stăpânești inconștientul și de a te folosi de el nu vine de la sine.

 

Dealtfel, despre inconștient lucrurile știute cu certitudine sunt destul de puține și neclare. Cu siguranță se știe că este partea cealaltă a conștientului, o parte nevăzută, după unii de zece ori mai mare, dar care ne îndeplinește cu rigurozitate controlul asupra bunei desfășurări a funcțiilor vitale, asupra emoțiilor și asupra altor fenomene psihice pe care știința le-a întrezărit în ultimele decenii.

Din nefericire, indiferent că o numim subconștient, inconștient, non-conștient sau în alt fel, subevaluăm constant capacitățile sale de a ne oferi sprijinul în demersurile noastre conștiente. Fie că îi simțim prezența ori o ignorăm, o controlăm sau o lăsăm de capul ei, mintea inconștientă lucrează.

Abilitățile de control ale acesteia nu sunt nici simple dar nici complicate, ci asemeni oricărui antrenament, se cere doar perseverență și răbdare în a culege roadele.

Fără a avea pretenția că sunt singurele și cele mai eficiente metode, îți sugerez câteva tehnici prin care poți detecta și apoi controla puterea incomensurabilă a minții inconștiente.

Vizualizarea

Considerat ca fiind cel mai simplu exercițiu de control asupra inconștientului, metoda presupune vizualizarea cu ajutorul imaginației a ipostazelor în care ți-ai dori sa te afli sau a lucrurilor pe care dorești să le ai. Nu face economie de detalii, ele ajută la fixarea cu o mai mare precizie a respectivelor scopuri în mintea inconștientă. Important este ca imaginile vizualizate să fie însoțite de sentimentul împlinirii lor, la fel cum respectivul obiect sau ipostază ar fi reală.
Mintea inconștientă nu ține cont de logică, aceasta fiind apanajul conștientului. Odată sarcina transferată minții inconștiente, aceasta va găsi căi nebănuite și uneori surprinzătoare de a te conduce la îndeplinirea scopurilor.
Tehnica este folosită de mult timp de către sportivi, care sunt antrenați în paralel cu pregătirea fizică, în a vizualiza performanța dorită.
Dacă întâmpini greutăți în procesul de vizualizare, poți folosi o tabletă grafică electronică pe care să colectezi imagini cu obiectele și visurile tale. Fiecare vizualizare reamintește inconștientului dorința ta.

Ieșirea/lărgirea zonei de confort

Trăim sub presiunea educației acumulate, a setului de reguli și credințe impuse fără să vrem, iar menținerea în acest cadru face aproape imposibilă accesarea părții inconștiente a minții noastre.
Majoritatea dintre noi suntem programați să facem lucrurile într-un mod complet diferit de voința noastră, doar pentru că învățăm pe parcursul vieții că așa trebuie făcute. Aflați într-o astfel de zonă, accesarea și controlul asupra părții atât de personale a inconștientului nostru este sortită eșecului.
Este nevoie de a te aventura dincolo de această zonă de confort. Poate fi un exercițiu extrem de folositor pentru a stimula puterea creierului tău. Călătorește în locuri în care n-ai mai fost niciodată, angrenează-te în activități pe care nu te gândeai că vei ajunge să le faci. Cercetătorii spun că o călătorie în necunoscut generează apariția de noi căi neuronale în creier. Făcând lucruri noi extinzi zona ta de confort, îți sporești nivelul de încredere. Nu trebuie să mănânci mereu aceeași mâncare, în același loc, să repeți zilnic aceeași rutină. Citește ceva nou, vizitează un muzeu, învață o limbă străină, orice te scoate din tiparele de până acum.

Scrie-ți gândurile

Nu trebuie să ai talent literar. Scrie liber ce gândești. Este la fel cum ai sta de vorbă cu tine. Este o tehnică extrem de veche prin care personaje istorice au depășit blocajele mentale.
Înșirându-ți liber gândurile pe hârtie îți recunoști singur blocajele, problemele și obstacolele cu care te confrunți, eliberându-te din aglomerația minții tale conștiente.
Efectul este similar cu al meditației, condiția fiind de a-l practica zilnic. Suplimentar, dezvoltă creativitatea.
Procesele mentale angrenate în activitatea de scriere liberă împreună cu repetivitatea conduc la o stare similară inducției hipnotice, moment prielnic fixării în subconștient a unor repere extrem de durabile.

Afirmațiia pozitive

Fiind atât de simplu de utilizat, oamenii subestimează adesea puterea acesteia. În realitate, afirmația pozitivă este foarte asemănătoare cu tehnica vizualizării, fiind extrem de eficientă.
Trebuie doar să repeți cu glas tare sau în gând propoziția potrivită.
Problemele cele mai frecvente apar pentru că oamenii nu sunt suficient de consecvenți, după câteva zile de practică uită să exerseze.
Pentru ca tehnica să funcționeze, pe lângă consecvență, afirmația trebuie să fie însoțită de emoție. Spunând-o doar așa de dragul de a spune, greu de crezut că va funcționa.
Amintește-ți cu câtă convingere membrii unei echipe de baschet își încheie scurtele pauze în care primesc sfaturi din partea antrenorilor. Ei își reiau jocul cu exact o astfel de tehnică a afirmației pozitive.

Meditația

Meditația este o tehnică foarte puternică de stimulare și interacționare cu mintea inconștientă. Știința demonstrează multe beneficii ale meditației, în care reducerea stresului, creșterea capacității cogniției și revitalizarea organismului sunt doar câteva dintre ele.
Devenită aproape o modă în lumea celebrităților, meditația poate facilita accesul direct la mintea inconștientă prin modificarea intensității undelor cerebrale și încetinirea frecvenței gândurilor, făcând astfel posibilă o mai profundă interpretare a acestora.
Practic, meditația îți deschide accesul către emoțiile tale, principalul canal de comunicare al minții inconștiente, amplifică instinctul și intuiția.
Ai nevoie doar de un loc liniștit și confortabil, închide ochii și urmărindu-ți respirația, relaxează-te lăsându-ți gândurile să dispară.
Câteva minute de meditație zilnică îți va schimba radical în bine viața.

Discuția semilucidă

Înțelepții spun că cel mai bine rezolvi o problemă atunci când dormi cu ea. Acest gen de discuție semilucidă este oarecum același lucru.
Pune-ți ceasul să sune peste aproximativ 6 ore. Setează-te ca atunci când adormi, ultimul gând lucid să fie acela legat de problema vizată. Subconștientul va face toată treaba în timp ce dormi. Singura problemă este că mintea inconștientă comunică prin simboluri și modele. Exersând, în timp vei putea decodifica cu ușurință acest sistem de criptare personalizat al inconștientului tău.
Mintea inconștientă este una dintre cele mai puternice arme cu care ne-a înzestrat natura, putând să ne ofere îndeplinirea celor mai fanteziste visuri dacă îl avem aliat. Din nefericire, neoferindu-i atenția cuvenită, asemeni prieteniilor trădate, poate fi un înverșunat generator de obstacole.

Facebookgoogle_pluslinkedinmail

Un comentariu la „Inconștientul – Tehnici de accesare a minții inconștiente

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *