Cine sunt Millennials? Mituri și adevăruri

Generația Millennials este astăzi la putere. O susțin toți actorii aflați în piața muncii. Millennials reprezintă cel mai mare sector al forței de muncă, aproximativ 35 la sută conform statisticilor.

Caracteristici ca diversitatea rasială, statutul lor de cea mai educată generație până în prezent, rata scăzută a căsătoriei și a concepției, și multe altele îi plasează pe Millennials în vizorul mai multor discipline de studiu. Dar nimic nu-i mai interesant la această generație ca interacțiunea ei de la o vârstă foarte fragedă cu tehnologia și cum aceasta a modelat comportamentul membrilor ei.

Cine sunt Millennials?

De regulă, este considerat ca făcând parte din Generația Millennials persoanele care au devenit adulte în jurul anului 2.000, granițele perioadei în care aceștia s-au născut fiind mai dificil de stabilit în lipsa unor evenimente clare care să-i separe de Generația X sau Generația Z. Millennials au mai fost numiți și Generația Y, iar cel mai acceptat interval pentru nașterea lor este 1980 – 2000 cu toate că ”nativi digitali” sunt considerați a fi cei născuți între 1986 și 1997. Motivul este acela că aceste generații au crescut odată cu tehnica utilizării internetului.

Mituri despre Millennials
Un Millennials este un nativ digital, crescut într-o lume digitală, saturată de media.

Nu toți nativii digitali aparțin Generașiei Millennials. Generația Z sunt deasemenea nativi digitali. Suplimentar, nu toți Millennials sunt nativi digitali, mulți membrii ai acestei generații au avut sau au încă acces limitat la noile tehnologii ale comunicațiilor.

Termenul de nativ digital a fost lansat de Marc Prensky, consultant în educație, în anul 2001. El susține că autenticii nativi digitali sunt diferiți de ”imigranții digitali”, gândind și prelucrând diferit informațiile. Alți cercetători au venit cu ipoteze prin care creierele nativilor digitali au conexiuni neuronale diferite datorate expunerii la noii stimuli generați de interfețele digitale.

Nu există dovezi clare care să ateste aceste diferențe între abilitățile cognitive ale nativilor și imigranților digitali. Cert este că au fost emise concepții total eronate referitoare la Millennials, și anume:

– Nativii digitali demonstrează abilități sociale inferioare sau sunt mai rezervați în a interacționa personal decât a interacțiuna digital.

– Nativii digitali sunt mai buni la multitasking decât imigranții digitali

– Nativii digitali au instincte naturale privind folosirea sau depanarea/construirea de computere sau alte produse digitale.

Nativii digitali demonstrează abilități sociale inferioare sau sunt mai rezervați de a interacționa personal în favoarea interacțiunii digitale.

Specialiștii au manifestat o teamă majoră față de modul de a interacționa prin formate digitale al adolescenților nativi digitali, interacțiune care spun ei, i-ar predispune la anomali sociale, mai exact la frica de interacționa cu o ființă umană.

Realitatea a demonstrat însă că pe măsură ce tinerii Millennials care au avut acces la mesageriile text și social media încă din copilărie, ajungând la vârsta adultă, folosesc serviciile de apel vocal în egală măsură cu generațiile mai vârstnice. Și asta chiar dacă au continuat să trimită mai multe mesaje text decât subiecții mai în vârstă.

Tinerii Millennials intervievați au menționat că vor  să vorbească cu o ființă umană, mai ales atunci când căutările lor în spațiul virtual nu le-a oferit răspunsul complet dorit. Mai mult, au considerat în astfel de situații ca fiind mult mai fiabil să sune decât să caute singuri răspunsul.

Nativii digitali sunt mai buni la multitasking decât imigranții digitali

Motivația acestui mit vine din faptul că nativii digitali au crescut într-un mediu suprancărcat în informații, și astfel aceștia au fost deprinși să efectueze două sau mai multe activități simultan. Este imposibil de a se măsura abilitatea de multitask pentru o întreagă generație, și în plus, această abilitate depinde de mai multe variabile, inclusiv de complexitatea informațiilor și de contextul în care se solicită fenomenul.

Deasemenea trebuie făcută distincție între implicarea intenționată în activități multiple și capacitatea de a procesa mai multe surse de informații în același timp, eficient.

Universitatea Irvine din California și Universitatea de Stat din California, în urma a două studii asupra interacțiunii om-computer, au ajuns la concluzia că Generația Millennials sunt mai abile în a face multitasking decât generațiile anterioare. Mai exact, sunt capabili să alterneze mai frecvent două sarcini  și tind să folosească diferite medii simultan.

Aceste aptitudini multitask au și repercusiuni, mai precis, conduc la încărcarea cognitivă și obligă la reorientare de fiecare dată când o sarcină este alternată. Cliff Nass, cercetător în psihologie, spune că multitaskingul are un impact negativ asupra eficienței și performanței cognitive. Deasemenea, această comutare între operații a fost asociată cu un factor crescut de stress.

Nativii digitali au instincte naturale privind folosirea sau depanarea/construirea de computere sau alte produse digitale

Un mit neconfirmat. La fel ca orice utilizator, nativul digital apelează la specialiști atunci când se confruntă cu specificațiile tehnice din domeniul digitalului.

Un sondaj amplu al Centrului de Cercetare Pew a constatat că adulții tineri au dovedit performanțe mai bune decât adulții vârstnici despre convențiile comune de utilizare a internetului. Dar în același timp, nu sunt mai informați despre structura de bază a web-ului, liderii tehnologiei digitale sau despre concepte importante.

Tot în demitizarea acestui concept vine și faptul că Millennials se poticnesc atunci când se confruntă cu interfețe de utilizator dificile.

Specific generației studiate este faptul că aceștia înregistrează cel mai scăzut timp petrecut pe o pagină dată, lucru ce-i conduce la o probabilitate mai mare de a face erori, si foarte important, citesc mai puțin decât utilizatorul mediu (care este deja mult prea puțin în momentul de față)

Cum este influențat comportamentul unui nativ digital

Chiar dacă nu sunt o super-generație experimentată în tehnologie sau niște cyborgi dependenți de ecranul computerului, experiențele timpurii ale Millennials cu interfețele digitale le modelează comportamentul.

În medie, aceștia sunt extrem de încrezători în abordarea interfețelor digitale, chiar când dau de modele noi, fapt care-i predispune la erori.

Se așteaptă la un nivel de simplitate și un grad crescut de a fi direct din partea interfeței, fapt care-i conduce ca atunci când nu întâlnesc acest nivel de simplitate, nu se învinovățesc pentru neînțelegere așa cum fac utilizatorii mai vârstnici ci critică interfața, producătorul sau organizația respectivă.

Millennials se remarcă însă prin atitudinea lor față de tehnologia comunicațiilor, preferințele lor și strategiile de căutare a informațiilor.

Millennials sunt acum la vârsta adultă. Speculațiile la adresa lor ar trebui înlocuite cu realități studiate. Aceștia reprezintă proximativ un sfert din populația actuală a Uniunii Europene, sunt un segment puternic printre utilizatorii de web, ating o putere de cumparare de aproximativ 2,45 miliarde de dolari la nivel mondial, sunt la debut de carieră și la începutul formării de familii. Aceștia sunt cei ce vor lua decizii importante pentru noi toți în foarte scurt timp, vor forma loialități de branduri și îi vor influența pe cei ce vin după ei.

Millennials sunt cu adevărat o generație puternică, mare, cu standarde ridicate și caracteristici unice. Merită atenția.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *