Zece metode sigure de autodistrugere

În ciuda faptului că toți ne dorim sănătate și o viață lungă, marea majoritate

continuăm să alegem un stil de viață total neadecvat. Zilnic optăm să efectuăm o serie de activități prin care ne sabotăm singuri sănătatea. Iată câteva dintre acestea:

1. Mâncarea Fast Food
Cel puțin 400.000 de oameni au murit anul trecut numai în SUA din cauza stilului alimentar adoptat. Și dacă afecțiunile cardiace dețin un loc fruntaș în rândul cauzelor generatoare de deces, o parte din vină o poartă zestrea genetică. Dar principalii inamici ai sănătații inimii rămân excesul de grăsimi și zaharurile grele introduse în organism în procesul alimentației. Căutați, probabil, cel mai plăcut mod de a vă autodistruge? Comandați un produs fast-food.
2. Fumatul
Popular, obiceiului de a aprinde o țigare i se mai spune a bate un cui. Evident în capacul propriului coșciug. Bolile legate de fumat se află pe un fruntaș loc doi în rândul afecțiunilor cauzatoare de moarte. O singură țigare vă crește imediat tensiunea arterială și diminuează circulația sângelui în extremitățile corpului. Câte țigări fumați zilnic?
3. Uitatul la TV
Lăsând la o parte divertismentul oferit de programele de televiziune, acestea ne pot țintui pe canapea mai multe ore pe zi. O statistică făcută la nivel mondial ne spune că ne petrecem aproximativ 9 ani din viață uitându-ne la televizor. Sedentarismului i se asociază de multe ori consumul de junk food, dublând astfel șansele unei morți premature. Chiar dacă urmărești doar canale gen Disovery, a sta ore în șir în fața televizorului nu înseamnă că faci o alegere inteligentă.
4. Stresul
Creșterea nivelului de stres este practic o invitație făcută bolilor de a ataca organismul. Când se instalează stresul cronic, glandele suprarenale sunt forțate să lucreze în plus, generând epuizarea organismului și inhibarea sistemului imunitar. Continuând să-ți faci griji de genul: plouă sau nu mâine ori dacă vei fi sau nu invitat la o petrecere, hormonii tăi o vor lua razna aparent fără nici un motiv.
5. Alcoolul în excess
Specialiștii în medicină spun că ocazional consumat, alcoolul și în special vinul, este benefic pentru sănătate. Dar dacă generați ocazii dese de acest gen, alcoolul se transformâ într-un aprig dușman. Pe lângă alcoolism, consumul de astfel de băuturi provoacâ leziuni ale ficatului, diabet, și fiind responsabil de aproape 100.000 de decese anual numai în SUA.
6. Șofatul
Condusul automobilului este principala cauză a deceselor în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 1 și 35 de ani. Pentru a coborâ aceastâ cifră statisticâ către zero, toată lumea ar trebui sâ stea acasâ. Dar ar mai fi distractivâ viața? Așa că hai la drum, uitați de limitele de viteză, stați cu ochii în ecranul telefonului mobil, mâncați și beți când sunteți la volan, și vă veți încadra cu siguranță în statistică.
7. Sexul fără ”creier”
Nici o clipă nu voi spune că sexul este rău în sine, și cu atât mai puțin că acesta ar putea determina moartea cuiva. Dar cu siguranță se poate afirma că actul sexual neprotejat, întreținut cu persoane puțin sau deloc cunoscute, ignorarea istoricului sexual al partenerului și sustragerea de la consultul medical periodic, poate fi un act sinucigaș. Doisprezece milioane de amricani contactează anual o boală cu transmitere sexuală.
8. Degenerarea creierului
Nimic nu este mai neadevărat decât faptul că un creier permanent în repaus, este un creier sănătos. Degenerarea cerebrală rămâne o realitate pentru toți oamenii care trăiesc suficient de mult. Dar tot mai multe studii arată că un antrenament cerebral constant efectuat prin jocuri gen puzzle, sudoku sau integrame, îndepărtează aceste efecte degenerative.
9. Ignorarea controlului medical
Mulți oameni se consideră mult prea ocupați pentru a-și rezerva 30 de minute anual în favoarea propriei sănătați. Un examen medical anual este o tactică bună în depistarea precoce a unor afecțiuni uneori letale. Un diagnostic pus într-o fază incipientă nu ucide niciodată, pe când o afecțiune majoră nediagnosticată, cu siguranță.
10. Sacrificarea somnului
Somnul insuficient, adică mai puțin de 7 sau 8 ore pe noapte, a fost asociat mai multor probleme de sănătate, inclusiv obezitatea, diabetul și cancerul. Totodată oboseala mentală este un factor de risc major pentru accidentele de circulație, la fel de important cum este și consumul de alcool. Și apoi a dormi nu este deloc o activitate neplăcută pentru mulți. Dar știm oare ce fel de activitate este?

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează